Kundservice

Om du beställer före kl. 12:00 skickar vi din order samma dag (mån-fre).
*Avvikelser kan förekomma. *Gäller inte helger och eller röda kalenderdagar.

Beställning

Hur vet jag att beställningen har gått igenom?

Du får orderbekräftelse via e-post när ordern är godkänd. Efter att ordern skickats kommer du att få en ny e-post som visar att ordern har plockats och skickats.


Kontrollera skräpkorgen om du inte mottar orderbekräftelsen. Kontakta kundeservice@tinytrollsofnorway.com om denna inte mottagits.


Spårning av paket

Du får e-post med länk för spårning från oss.


Annullering eller ändring av order

Om du ångrar din beställning eller upptäcker att du har beställt fel, så kan vi i vissa fall hjälpa dig ändra eller annullera denna om du inte har mottagit ett e-postmeddelande med bekräftelse på att ordern har plockats och skickats. När denna bekräftelse har skickats ut är det för sent att göra ändringar eftersom ditt paket är klart för utsändning och på väg till dig.


Kan jag lägga till en vara eller slå samman ordrar?

Vi kan i vissa fall slå samman ordrar och förpacka dem i samma paket. Detta beror på ordertillgång och hur långt i processen dina beställningar kommit. Vi kan inte lägga till varor i en beställning, då måste ordern annulleras och läggas på nytt eller du lägger in en tilläggsorder.


Fel i leveransen

Vad gör jag om innehållet i paketet inte stämmer med min beställning? Om innehållet i paketet inte stämmer med din beställning, måste du ta kontakt med oss på kundeservice@tinytrollsofnorway.no. E-postmeddelandet måste innehålla ordernummer som du hittar på orderbekräftelsen och beskrivning av vad som är fel.


Betalning

Betalningslösning

Trygg betalning är viktigt for oss. Därför samarbetar vi med Klarna för all kortbetalning. Klarna är en mycket trygg och mycket använd lösning som använder SSL (Secure Sockets Layer). Det betyder att all betalningsinformation som skickas krypteras över nätet direkt till Klarna.

Din information överförs med en säker anslutning och din kortinformation kan inte läsas av obehöriga. Ingen kortinformation registreras eller lagras av oss.


Kan jag betala med faktura?

Ja, du kan välja faktura. Vi använder Klarna som betalningsförmedlare. Klarna ombesörjer säker och effektiv betalning.


Köp på faktura

Om du väljer faktura/delbetalning, kräver Klarna att du uppger födelsenummer för kreditkontroll. Vi lagrar inte ditt personnummer och det skickas krypterat till Klarnas system.


Betalning med kort

Klarna tar de flesta internationella kort såsom Visa och Mastercard. Klarna reserverar beloppet på betalkortet när beställningen läggs in. Beloppet dras när ordern är färdigbehandlad.


Återbetalning

Om din order annulleras kommer det reserverade beloppet att friges. Eftersom beloppet endast är reserverat kommer detta inte att visas som en återbetalning på ditt konto. Om du vill häva köpet och använder dig av ångerrätten, kommer belopp motsvarande värdet på de returnerade varorna att återbetalas till samma kort som du använde vid betalningen. Bankens behandlingstid är normalt 3–5 dagar innan beloppet är tillgängligt på ditt konto.


Leverans

Leveranstid

Normal leveranstid från det att paketet skickats tills det kan hämtas är 3–6 dagar. Avvikelser kan förekomma, men beställningen paketeras inom tre vardagar. Du får sms-/e-postmeddelande från Bring när paketet kan hämtas. *Vid behov kan https://www.bring.no/kundeservice/kontakt-oss kontaktas för upp till 10 dagars extra hämtningsfrist.


Levererat vid dörren

I städer och tätorter levereras paketet på kvällstid mellan kl. 20 och 21. Du får först ett sms-/e-postmeddelande om förväntad leveransdag och ett nytt meddelande dagen då paketet är på väg till dig. När du spårar paketet, kan du också be oss att sätta paketet utanför. För att minimera smittorisk, är det ingen fysisk kontakt vid leverans. Du signerar inte, detta gör våra chaufförer och vi registrerar positionen där paketet levereras till. Normal leveranstid från det att paketet har skickats tills det kan hämtas är 3–6 dagar.


Retur

När kan jag använda ångerrätten?

Tidsperioden för att returnera en vara till oss mot bakgrund av ångerrätten är ursprungligen 14 dagar från den dag du mottog sista varan av din beställning.

Ta eventuellt kontakt med kundeservice@tinytrollsofnorway.com så förlänger vi tidsperioden för retur efter ditt behov. Du kan också ladda ner ångerblankett här: Ångerblankett


När kan jag skicka en vara i retur?

Du kan alltid ångra ditt köp. En vara som returneras till oss mot bakgrund av ångerrätten, ska kunna sälja som ny. Det vill säga att varan måste returneras med etikett och emballage i samma skick som när du mottog produkten.


Hur skickar jag något i retur?

Bifogat i paketet eller i e-postmeddelandet med orderbekräftelsen fick du med en ångerblankett. Fyll i denna blankett och skicka den tillsammans med varan som ska returneras. Du kan också ladda ner ångerblanketten här: Ångerblankett_Bytesblankett


Hur förpackas varor som ska i retur?

Varor som skickas i retur till oss paketeras och skickas via postombud. Observera! Du får inte tejpa eller klistra returetikett direkt på förvaringsasken som medföljer vissa av våra klädedräkter.


Måste jag betala frakt när jag returnerar en vara?

Ja, vi har tyvärr inte fri retur på våra varor. Retur av en vara kostar ca. 150 SEK beroende på var i landet du skickar ifrån eller vad du returnerar.


Behandlingstid

Vi har normalt 3–5 vardagars behandlingstid från det att vi mottar din retur. Du kommer då att få ett e-postmeddelande om detta. Om du vill häva köpet och använda dig av ångerrätten, kommer belopp motsvarande värdet på de returnerade varorna att återbetalas till samma kort som du använde vid betalning. Detta kan ta upp till en vecka. Fakturaköp tar lite längre tid att återbetala.


Byte

Jag vill byta till en annan storlek

Om du vill byta en vara till annan storlek eller färg skickar du varan du har fått tillbaka till oss. Vi har inte fri retur så frakt tillkommer. Vi skickar en ny vara till dig så snart vi har mottagit den returnerade varan.

Vi skickar önskad storlek och färg till dig så snart varan mottagits och beställningen är färdigbehandlad, förutsatt att vi har varan i lager. Vi har normalt 3–5 vardagars behandlingstid från det att vi har mottagit din retur. Om vi inte har storleken du önskar i lager, kommer vi att återbetala beloppet. Du kommer då att få ett e-postmeddelande med information om detta.


Jag vill byta till annan vara mot mellanskillnad?

Tyvärr får vi inte byta varor som är dyrare/billigare. Du måste i dessa fall använda ångerrätten och kommer att få beloppet återbetalat. Du måste lägga en ny order på önskad vara.


Reklamation

Fel på vara

Om det skulle vara något fel på varan du köpte av oss, ber vi dig ta kontakt med kundservice på kundeservice@tinytrollsofnorway.com.

Skicka ett e-postmeddelande med ordernummer och bilder till oss samt orsak till reklamationen. Vi kommer att kontakta dig inom 2 arbetsdagar.


Felsändning

Om vi mot förmodan skulle ha skickat fel vara till dig, vänligen kontakta oss på kundeservice@tinytrollsofnorway.com så att vi kan skicka korrekt vara så snabbt som möjligt. Bifoga ordernummer och beskrivning av vad som skickats fel i e-postmeddelandet.


Skriv till oss!

Send oss en e-post.
kundeservice@tinytrollsofnorway.com

Ring oss!

+47481 20 803
(man-fre 10.00 -15.00)

Chat med oss!

Messenger
(man-fre 09-15)

Copyright © Tiny Trolls of Norway